fredag den 14. november 2014

Bogforum 2014 - del 2

Pausen i korrekturlæsningen bliver lige brugt på at skrive næste del om Bogforum. I kan også læse med ved Pernille Eybye og Anika Eibe. De er lidt længere i fortællingen end jeg.

Lørdagen fortsat ...


Sidste forfatter bliver læsset

Turen fortsatte mod den sidste opsamling, før Bogforum og ligesom den tidligere del af turen gik det hurtigt med hyggesnak. Vi ser kun hinanden få gange om året, så der er aldrig pinlig tavshed. Desuden har jeg en tendens til at snakke meget ... især når jeg er sammen med andre, som har nogenlunde de samme interesser, som jeg. Eller hvis jeg er nervøs. 
Vi nåede frem og fik læsse Carina Evytt og hendes baggage (som inkluderede flere poser med bøger til Læs for Livet) ind i bilen og så var vi på vejen igen. Stadig en smule forsinket i forhold til tidsplanen, men ikke noget alarmerende. Snakken fortsatte og var en god afledning fra min nervøsitet.

Ankomst og rulleraceren kom i brug

Vi nåede sikkert frem til Bogforum og efter en kort jagt, fandt vi en parkeringsplads og gik igang med at pakke ud. Min rulleracer blev samlet og fyldt. Ikke af mig, men af bøger til Læs for Livet. Jeg medbragte kun en af poserne. Vi fik samling på Tosserne og begav os mod indgangen. 
Da vi var indenfor gik turen straks mod Læs for Livet's stand, så vi kunne læsse bøgerne af og desuden finde ud af, hvor den lå. Ifølge vores program skulle Carina og Anika, nemlig være tomboladamer kl. 13.00.

Tellerups stand

Derfor satte vi kurs mod Tellerups stand, hvor vi gik igang med at kramme os gennem Tellerups medarbejdere og fik snakket lidt. Jeg bemærkede med en smule nerver, at min redaktør var gået igang med at stille klar til min signering. Ved stadig ikke helt hvad jeg skal mene om mit giga hoved på et banner, men banneret med Dominic vil jeg gerne have med hjem. 

Billedet er fra Tellerups fbside

Signering

Ti minutter i tolv gjorde min redaktør mig opmærksom på at der allerede stod folk i kø for at få signeret Dæmondræberen (Wait, What?). Til mit chok havde hun ret. Af en eller anden grund havde jeg bare forstillet mig, at det ville blive lige som sidste år, hvor jeg sad stille og roligt og snakkede lidt med skrivebuddies ind imellem og så kom der måske en enkelt, som gerne ville have signeret. Jeg skyndte mig hen til bordet, hvor jeg skulle sidde og signere, foran bannerne med Dominic og mit giga hoved. Glemte endda min sodavand i kørestolen (Hurra for søde Ayaka, som kom med en flaske vand og et stykke chokolade til mig). 
Den næste time fløj simpelthen afsted og jeg kæmpede for ikke at lade nerverne få kontrollen og undlod at kigge for meget på køen. Jeg vil så gerne lige snakke og signere på samme tid og skrive en lille hilsen i hver bog, men jeg duer stadig ikke til det der med at snakke og skrive på samme tid. Derudover er der så mange forskellige stavemåder til navne og det er lidt en skræk, hvis jeg skriver forkert. På et tidspunkt tror jeg endda at jeg var ved at stave mit eget navn forkert. Hver gang jeg løftede pennen fra papiret kunne jeg se at min hånd rystede (fuck, fuck, fuck ... det kan godt være at jeg kan skrive kalligrafi, men sgu ikke når jeg ryster). På den anden side følte jeg en overvældende trang til at springe op fra stolen og uddele krammer til alle, som gad købe min bog (bøger) og gerne ville have den/dem signeret. Føler nærmest ikke at jeg kan takke nok. Fik også skrevet i et par bøger, som tilhørte Bogbloggere. Bla. Sabrina, som har skrevet sådan nogle fantastiske anmeldelser til de to bøger. 
Da der var gået en time stod der ikke flere i kø og jeg fattede ikke, at der virkelig var gået en hel time (Wait, What?). Pernille dukkede op (På dette tidspunkt havde Carina og Anika bevæget sig ned til Læs for Livet's stand for at være Tomboladamer) og jeg tror nok (min hjerne føltes helt blæst) vi gik en tur ud, så jeg kunne ryge før vi ville bevæge os ned for at se på Carina og Anika. Jeg kunne også godt fornemme at Pernille var ved at blive lidt nervøs, fordi hun skulle på scenen og fortælle om sin nye serie Merlin (har vist nævnt at jeg elsker den gut) kl. 14.00. 

Fortsættes ...



Ingen kommentarer:

Send en kommentar