onsdag den 19. november 2014

Bogforum 2014 - del 3

Ja, jeg ved det ... mange dele i årets indlæg om Bogforum, men dette bliver et af de lange og afslutningen på fortællingen om Bogforum. Jeg har så mange andre ting jeg gerne vil skrive om - offentliggørelsen af coveret til Revolution - Dæmondræberen #3, ideer jeg arbejder på, soundtracks til Udvalgt - Dæmondræberen #2, osv.
Så nu får I fortællingen om resten af Lørdagen på Bogforum og søndagen i en kør.

Lørdag - fortsat.


Efter signeringen

Pernille og jeg har efterfølgende diskuteret, hvad vi egentlig havde gang i efter jeg signerede. Som jeg skrev i sidste indlæg, så føltes min hjerne ret blæst og Pernille var ved at forberede sig mentalt til hun skulle på Børnescenen og fortælle om Merlin og efterfølgende signere bøger. Vores hukommelser er ret plettede, men vi er begge overbevist om at vi fræsede mod udgangen, så jeg kunne ryge en cigaret (kan huske det, fordi vi hilste på nogen, på vejen ind igen). Vi var nede for at aflure Carina Evytt og Anika Eibe i Læs for Livets stand (Vi skulle stå der om søndagen, så vi håbede vist at opfange et par tricks) Derefter gik turen til Børnescenen, så Pernille kunne klargøre sig til sin tur på scenen. Jeg bliver gerne beroliget af at snakke eller folk snakker til mig, så jeg prøvede det samme til Pernille, mens jeg holdt diverse ting for hende (vandglas, papirer, Merlinbøger) og hun fik sluttet sin computer til en storskærm. Fra mit synspunkt gik tiden hurtigt og så skulle hun på scenen.

Pernille Eybye på scenen for at fortælle om Merlin.

Jeg har vist allerede nævnt, at jeg er vild med Merlin (sidder faktisk og er igang med at læse ham for øjeblikket). Jeg simpelthen elsker alt fra teksten til de fantastiske illustrationer. Pernille stod på scenen og fortalte om Merlin, mens en del af pladserne blev optaget foran scenen. Jeg syntes hun gjorde det fantastisk. Var især vild med, da hun læste op fra Merlinbøgerne. 
Billedet er taget af Anika Eibe
Carina og Anikas tjans i Læs for Livets stand var overstået og de sluttede sig til mig, så vi sammen kunne lytte til Pernille. Jeg var dybt imponeret, da hun let og elegant klarede sig gennem nogle lydproblemer (jeg var nok gået i panik, hvis det var set for mig) og så var tiden pludselig gået og hun gik ned fra scenen og fik en snak med nogle (muligvis kommende fans af Merlin) af lytterne, mens vi andre fik styr på hendes ting. Derefter skulle hun ned på Tellerups stand og signere bøger. Jeg blev i nærheden for at holde hende med selskab, hvis det blev nødvendigt, indtil min redaktør hidkaldte mig til baglokalet ved Tellerups stand.

Billedet er fra Tellerups fbside

Forfatterlounge hos Tellerup

Allerede før Bogforum modtog jeg en enormt fin sort kuvert, som indeholdt en fantastisk flot nøglesnor (overvejede at tilbyde min førstefødte som tak ... elsker simpelthen den nøglesnor) og en indbydelse til forfatterlounge ved Tellerups stand. Da jeg var sikker på at Pernille var beskæftiget bevægede jeg mig derfor ind i baglokalet. 
Det var enormt hyggeligt at møde andre Tellerup forfattere og få en snak med dem, et glas bobler, chips (som jeg tog godt for mig af) + KAGE! Jeg elsker kage! 
Simpelthen et fantastisk initiativ fra Tellerups side. Det var enormt hyggeligt og jeg fik endda lavet en fin lille tegning af Tatiana Goldberg i mit eksemplar af hendes Anima. Der blev snakket lidt frem og tilbage og så var klokken pludselig ved at være mange og vi (Tosserne) besluttede os for at sætte kurs mod vores hotel, så vi kunne få noget aftensmad.

Indlogeret på hotellet og hyggesnak og sengetid

Vi nåede sikkert frem til hotellet. Det var det samme, som vi har boet på de sidste par år, men i år havde det fået nyt navn og et nyt look. vi muggede lidt over at der ikke længere var gratis kaffe, men derudover var det fint. Efter vi havde moslet baggagen op på værelserne begav vi os til resturanten og fik noget at spise. Så vidt jeg husker fik jeg noget med laks. Maden var god, men det bedste er nu engang selskabet. Det er simpelthen så hyggeligt at snakke sammen og vi løber aldrig tør for samtaleemner. Da vi var færdige med maden gik vi op til et af værelserne og fortsatte snakken. Derudover modtog tre af os også hver et sæt fantastiske Merlinbøger. Elsker dem som sagt. Snakken fortsatte indtil vi alle var trætte og besluttede at kravle i seng, så vi kunne være friske dagen efter.
Jeg bor ude på landet, så jeg havde lidt svært ved at falde i søvn på grund af larmen. På et tidspunkt overvejede jeg kraftigt at springe hen til vinduet, åbne det og råbe som en meget gnaven dame af alle naboerne, men til sidst endte jeg med at falde i søvn.

Søndag

Godmorgen

Pernille og jeg var forholdsvis tidligt oppe og gjorde os klar, før vi gik ind for at banke på hos de to andre tosser, så vi kunne få noget morgenmad, pakke det sidste, tjekke ud og vende tilbage til Bogforum. Vi nød en dejligt morgenmads buffet, hvor der endda var de dersens bitte små pakker med marmelade. Gennem mine mange indlæggelser på sygehuset blev jeg ret vild med de små tingester. Da maden var spist, det sidste pakket og vi havde tjekket ud begav vi os mod Bellacenteret igen.
Billedet er fra Tellerups fbside

Carina Evytt signerer sin nye roman Den Fredsløse

Vi nåede godt frem og kort efter skulle Carina Evytt sætte sig til bordet, for at signere sin nye roman Den Fredsløse. Det er simpelthen en sindssyg smuk bog og efter min mening matcher coveret indholdet. Mens hun signerede blev der vist nok snakket mere. Jeg var ved at blive nervøs for mit kommende gig i Læs for Livets stand, så igen er min hukommelse en anelse hullet.



Tomboladuller (sælgere eller gamblere)

Billedet er taget af Anika Eibe
Da det blev tid bevægede Pernille og jeg os ned til Læs for Livets stand, blev sat ind i systemet og gjorde os klar til at sælge lodder. Ingen af os er den udfarende højtråbende "Køb lodder, Køb lodder!" type, men hvis nogen kiggede på mig bare et øjeblik for længe og smilede, så forsøgte jeg at sælge dem lodder. Jeg overvejede kraftigt om mit sortgrønne hår skræmte dem væk, for vi var vist ikke så gode til det. Mens vi stod og var dårlige sælgere fik vi dog øje på trøstepræmierne, som bla. var nogle fantastiske magneter, som vi begge var ret varme på. I de sidste ti minutter af vores tid forvandlede vi os derfor til gamblere, som gik efter nitterne. Vi endte hver med at bruge nogle hundreder kroner (de gik jo til et super godt formål) og tog et par magneter med os. Nogle til gaver og andre til os selv (kom hjem med to magneter til mig selv og gav en væk).

Frokost og "Bump forude ... BUMP FORUDE!"

Derefter gik vi lidt rundt på jagt efter de andre to tosser og fandt dem, fulgt af lidt mere kiggeri og snakkeri. Det var på dette tidspunkt at jeg begyndte at føle et behov for at benytte rulleraceren og den blev hentet ved Tellerups stand, hvor jeg havde parkeret den. Vi fik noget frokost og snakkede lidt mere. Der bliver seriøst snakket meget til højre og venstre. Nu er min tidsfornemmelse sådan lidt ved siden af, men jeg tror også det var på dette tidspunkt at Anika holdt op med at rulle mig i rulleraceren og Pernille overtog jobbet. Sidste år testede Anika min tillid, da hun nær havde givet mig en dukkert i et toilet, så i år fik hun ikke lov til at rulle mig hen til noget toilet. På et tidspunkt da vi skulle ud for at ryge fik jeg dog en ordentlig bumpetur da vi kørte over et dørtrin. På vejen ind igen tog vi en anden døråbning, men jeg kunne se bumpet forude og sagde pænt: "Bump forude." Anika reagerede ikke og jeg hævede stemmen: "BUMP FORUDE!" stadig ingen reaktion og så kørte vi over bumpet. Som sagt overtog Pernille rulletjansen efter dette. 
Derefter var det tid til at vende snuden hjemad, fyldt med nye indtryk.

Turen hjemad

Turen hjemad var som sædvanlig hyggelig og vi blev sat af på hvert vores aflæsningssted. Endnu et Bogforum var overstået og jeg glæder mig allerede til næste år. Føler stadig en overvældende trang til at takke alle de fantastiske mennesker, som gad købe mine bøger og alle dem jeg snakkede med i løbet af de to dage. Så TAK!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar