torsdag den 13. november 2014

Bogforum 2014 - del 1

Bedre sent end aldrig ... 

Her kommer så det første af de årlige indlæg om Bogforum. Lidt forsinket, men der har været så mange indtryk at bearbejde og så blev jeg muligvis ... kan ske ... hevet ind i planlægningen af min næste roman. Plus jeg er igang med korrekturen på Revolution - Dæmondræberen #3. Jeg kan ikke påstå jeg keder mig. De sidste indlæg om Bogforum skal nok komme snart (når jeg holder pause fra korrekturen, som betyder at jeg sidder og læser højt for mig selv og føler mig en anelse åndssvag).

Forudgående planlægning

Jeg rejste traditionen tro sammen med mine tre skrivebuddies - Anika Eibe, Carina Evytt og Pernille Eybye. Normalvis plejer vi at deltage i Bogforum fredag og lørdag (så der kan hviles ud om søndagen) men i år var der en del på vores skema, så vi var afsted lørdag og søndag. Dette skema betød en del forudgående planlægning, som super effektive Anika stod for. Noget vi andre sætter voldsomt pris på.

Fem centimeter på dybten af et sæde gør hele forskellen ved en rulleracer (kørestol).

Ligesom sidste år besluttede jeg mig for at medbringe en rulleracer. Gulvene i Bellacenteret er ret hårde for benene, når man vandre rundt i to dage og jeg vil hellere have stolen med end ende med at jeg er nødt til at gå glip af ting, fordi jeg dårlig nok kan gå. Heldigvis er mine skrivebuddies dejligt forstående og sætter ligefrem pris på at jeg medbringer rulleraceren (årsagen kommer jeg til senere). Jeg sørgede for at hente lånerulleraceren om onsdagen, proppede den ind i bilen og kørte hjem uden at prøve den først. Det kom jeg til at fortryde, for den var lidt større end sidste år. Ikke meget, men nok til at det føltes helt forkert. Fem centimeters forskel på dybden af sådan en stols sæde gør åbenbart en stor forskel. I stedet for at føle det som om den var lavet til mig havde jeg det som om jeg havde lånt min ikkeeksisterende storebrors kørestol (uh, ih,  jeg kunne ikke nå foddimserne ordentligt). Derfor måtte jeg om fredagen hen og bytte den til en lidt mindre version og så var jeg ved at være klar. Baggagen var pakket (forsøgte igen i år at begrænse mig) og jeg gik i seng.

Lørdag


Grrr ... Gps.

Jeg vågnede forholdsvis udhvilet, fik pakket det sidste og gjort mig klar. Så ringede min telefon pludselig og jeg var selvfølgelig på toilettet. Typisk. Da jeg slog op på telefonen opdagede jeg at det var Pernille, som havde ringet til mig og skyndte mig at ringe tilbage. Planen var at hun skulle samle mig og rulleraceren op på en rasteplads, så hvis hun var forsinket skulle vi jo vente med at køre hjemmefra (Jeg skulle signere kl. 12.00, så jeg følte en anelse nervøsitet). Jeg fik fat i hende og hun sagde at ifølge gps (djævlemaskine) var hun 50 minutter forsinket. (Argh! Tænk nu hvis jeg kom for sent til min egen signering) Da hun havde fået slukket og tændt gps, ændrede tallet 50 sig dog til 10 og jeg åndede lettet op. Og kom selv 5 minutter for sent ud af døren. 

Tosse 1 samler Tosse 2 op.

Min kæreste kørte mig til rastepladsen og hele vejen stirrede jeg panisk på uret og sørgede for at sende en sms til Pernille, for at fortælle, at hvis hun kom til tiden (i følge vores tidsplan) så var jeg 5-10 min forsinket. Kæresten og jeg nåede frem og Pernille var ikke ankommet endnu. Vi (nok mest mig ... kæresten var helt rolig) spejdede efter hendes bil og efter ca. 5 minutter ankom hun. Med en smule hjælp fra kæresten fik vi læsse rulleraceren, min baggage (inklusiv en pose bøger til Læs for Livet) ind i Pernille bil og var klar til at køre mod næste stop og Tosse 3 (Anika Eibe). Det var meningen at vi skulle fortsætte den videre rejse i hende bil.

3 Pitstop

Pernille og jeg snakkede da vi kørte mod Tosse 3. Pernille skulle på scenen samme dag kl. 14.00 og fortælle om sin nye serie (Merlin), som varmt kan anbefales. Jeg elsker simpelthen den fyr og hans familie. Vi sørgede også for at sende en besked til Anika om at vi var ca. 10 minutter forsinket, men fra mit synspunkt gik turen hurtigt og vi var snart fremme. Så hurtigt som muligt fik vi læsset baggagen (inklusiv rulleracer) fra Pernilles bil til Anikas og så kunne vi fortsætte rejsen (i større bil) mod sidste stop og opsamlingen af Tosse 4, før Bogforum.

I kan læse om Pernille og Anikas ture her.

Fortsættes ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar