tirsdag den 14. maj 2013

Balancen mellem virkelighed og fantasi

Når virkeligheden griber ind

Det er ikke altid let at holde sig på den rette kurs, når man skriver. Specielt ikke, når virkeligheden forstyrre.
Når jeg skriver gør jeg det normalvis med høretelefonerne på, så jeg kan blokere af for virkeligheden og leve mig ind i fantasien, men når man er fyldt med bekymringer er det ikke altid lige let.

Spolerede planer

Jeg havde lagt de helt store skriveplaner for de sidste par uger, men så kom bekymringerne. Mit eget helbred er ikke det bedste, men der har jeg lært at leve med udsvingninger. Det er dog en helt anden sag, når det kommer til vores katte. De er en stor inspirationskilde for mig så før jeg fortsætter vil jeg da lige give en lille præsentation:



Sofus aka. Sofus den grusomme, skarface, minipanter og møgkat.


Er vores ældste kat. Han er en kastereret hankat på ca. 8 år og vores lille sociale panter og jæger. Han besøger alle naboerne og lader villigt gæster kæle med sig og hvis de ikke gør det frivilligt så er han ikke sky for at hoppe op på skødet af dem. Han fanger alt fra mus og rotter til fugle og flagermus. En enkelt gang har jeg endda set ham gøre sig forsøget med en fasan (dog uden resultat). Når han går en tur i haven skrapper alle fuglene af ham.
Han kan også være lidt af en arrigprop, som bestemt ikke er bange for at sige sin mening enten med hvæs eller en klofyldt pote.
I hans unge dage var han lidt af en strejfer (på trods af de klippede kugler) og jeg måtte en enkelt gang hente ham på en gård 17 km fra vores hjem, efter 3 ugers fravær. Kan ikke understrege, hvor vigtigt der er at give sin kat halsbånd på med tegn.
Hver nat ruller han sig sammen til en kugle og sover enten i min eller kærestens seng.


Totuga aka. lille tøs, plysmås og lortekat.

Er vores yngste kat. Hun er en steriliseret hunkat på ca. 2 år og vores lille sky vildkat og fluefanger. Hun gemmer sig, når vi får gæster og bevæger sig helst ikke ud i dagslys. Hun snakker næsten kun med mig, men det hygger vi os også med hver morgen og aften i sofaen og når jeg sidder ved computeren kan hun godt finde på at komme ind og lægge sig mellem mig og tastaturet. Om sommeren er hun den store fluejæger og jagter ivrigt enhver flue der vover sig ind i vores hus.
Vi fik hende fra nogle venners gård fordi de vidste at vi gerne ville have en langhåret kat og det er hun så sandelig. Vi ved ikke hvilken slags blanding hun er, men hun minder meget om en main coon eller en norsk skovkat.
Om natten sover hun gerne under sengen, nede i min fodende eller ved siden af min hovedpude.


Bekymringerne

Nu hvor de er præsenteret vil jeg hoppe videre til bekymringerne. Sofus havde for et par uger siden en byld over det ene øje, så vi bragte ham (om lørdagen) til dyrelægen, hvor bylden blev trykket (ad) og han fik en masse medicin.
Nu er det så Tortuga vi måtte afsted med idag, men hun var ikke nær så let at behandle, så nu venter vi på svar fra dyrelægen om de fandt noget i hendes blodprøver. De sidste par dage har hun haft problemer med balancen og opført sig som om hun har fået en smule for meget at drikke og så kunne dyrelægen konstatere at hun havde feber. Derudover er hun dog helt normal og opfører sig som sædvanligt. Men jeg må jo bare krydse fingre og håbe på det bedste.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar