tirsdag den 10. december 2013

Skrivning Vs. December

Decembermåned er kommet bragende og i søndags var der ild i det andet adventslys. For mit vedkommende er december altid en travl måned fyldt med traditioner og alt for meget jeg gerne vil nå. Derudover er denne måned også en af de travleste, når man arbejder som blomsterbinder (Juleferie hvad er det?). I år havde jeg valget mellem at arbejde juleaftensdag eller nytårsaftensdag. Jeg valgte nytårsaftensdag.


De mere hyggelige traditioner

En af de mere hyggelige, for ikke at nævne velsmagende traditioner er helt bestemt konfektlavning med min mor. Det er en tradition vi har haft siden jeg var helt lille og den holder vi ved. Så hvert år samler jeg en pose med krymmel, chokolade og chokoladekoger og mødes med min mor, så vi kan få produceret en bunke søde fornøjelser. Ifølge hende er jeg ti gange hurtigere end hende, men jeg mener til gengæld også at hendes er mere kunstnerisk, fordi hun nusser mere om hvert stykke. 
På billedet ser I min storproduktion.

Julebag

Det er ikke altid at jeg når at få bagt julekager, men i år er det blevet til både vaniliekranse og pebernødder. Pebernødderne har jeg endda bagt to portioner af, fordi jeg kom til at give den første væk efter jeg kun havde smagt et par stykker. For mig handler julen absolut om at give, så det forsøger jeg. Da vi ikke har særlig mange penge er gaverne dog ofte i den lille hjemmelavede form, men det er jo tanken der tæller.




Julepyntning

Oppyntningen af huset har jeg faktisk slet ikke nået ... endnu. Tiden/energien har bare ikke været til det, så den eneste julepynt består af kalenderlyset og adventskransen. Ikke desto mindre har jeg planlagt at pyntet op i denne uge ... helst inden vi skal holde julefrokost på lørdag.

Dette bringer mig så videre til ...


Skrivning

Sat op imod al juletravlheden sker der næsten ingenting på skrivefronten. Det er ikke fordi lysten og ideerne ikke er der (Har en ret insisterende dæmon, som råber af mig på daglig basis). Jeg har bare ikke energien til det, når jeg skal forsøge at nå alt det andet oveni at mit helbred ikke er så godt for tiden. Bliver nok nødt til at afsætte en dag, hvor jeg ignorere alt andet og bare placere mig foran computeren, låser døren, slukker telefonen og skriver. Suk. Det ville være dejligt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar