mandag den 28. april 2014

Overspringshandlinger

Tror muligvis en del af min hjerne har fået forårskuller, for den kunne ikke engang samle sig om at lave et indlæg idag. Derfor besluttede jeg mig for at dette indlæg skal handle om netop det, som den del af min hjerne for øjeblikket finder ti gange mere vigtigt end at skrive. (Der er ikke helt enighed på det område, fordi hver dag har jeg lyst til at skrive, men når jeg sætter mig ned foran computeren er der pludselig et eller andet, som virker mere vigtigt)

Overspringshandlinger

Har vist tidligere nævnt overspringshandlinger, som er det man kalder ting, som man bare må lave før man går igang med at skrive. Ordet dækker alt, hvad man kan finde på.

Mine overspringshandlinger

I mit tilfælde plejer jeg gerne at have tre forskellige typer overspringshandlinger: De kreative, de huslige og de sløve.

De kreative

Denne type overspringshandlinger er dem jeg holder mest af, fordi jeg så i det mindste føler at jeg laver et eller andet kreativt. Det kan være alt fra udsmykning af lys, fletning af armbånd, tegning eller kort.


De huslige

Denne type er nok den, som min kæreste sætter mest pris på, fordi de gør et indhug i vasketøj, gigantopvasken, strygetøjet, støvsugning, havearbejde og de utallige andre muligheder, som vores hus byder på. Jeg er normalvis et enormt rodehovede og trives mere i rod, end i orden, men når jeg har gang i overspringshandlingerne, så irritere rodet pludselig.


De sløve

De sidste er de sløve. De går for det meste ud på at jeg smider mig i sofaen og leger zombie, mens jeg glor på den ene serie efter den anden enten på fjernsynet eller computeren. Dette omfatter også youtube og et alarmerende antal af kattevideoer. 

Det var så min liste med overspringshandlinger og nu vil jeg vendte tilbage til dem ... eller måske skulle jeg bare tage et alvorsord med min hjerne og sætte den igang. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar