tirsdag den 4. juni 2013

Lidt af hvert.

Havde lidt problemer da jeg idag satte mig ned for at skrive dette indlæg. Ikke fordi jeg manglede emner, men fordi jeg havde svært ved at vælge, hvilket jeg skulle tage op og fortælle om. Luksusproblem - I know. ;o) Og da jeg ikke kunne vælge besluttede jeg at give hovedpunkterne hver deres lille afsnit.

Det sidste farvel

I fredags sagde vi farvel til vores hund Chia. Det hele var overstået på under 5 minutter fra hun fik den første sprøjte med bedøvelse til den sidste udånding. Det var på dette tidspunkt jeg begyndte at græde. Selvom vi vidste at det var det rigtige og Chia virkede som om hun var klar til at give slip, så fjerner det ikke savnet. Hun ligger nu begravet under vores japanske kirsebær og vores hus forvandlede sig til et sted med minder. Gode minder, men de gør stadig ondt. Det som var rutine bliver til savn.

Netop af den grund besluttede jeg mig for at det var bedst at komme væk hjemmefra om lørdagen og få tankerne på noget andet, så jeg ikke gik og var så trist.

Smuttur til Sjælland

Derfor gik turen til Copenhagen Comics. Jeg havde længe overvejet at tage afsted, men kunne ikke rigtig beslutte mig før fredagen, hvor vi sagde farvel til Chia. Derfor pakkede jeg min taske, greb fat i stokken og kæresten kørte mig til Odense banegårdscenter, hvor jeg tog toget til København. Dette lyder måske let nok for de fleste, men jeg har absolut ingen stedsans og glemmer og taber ting. En dag ender jeg nok med at glemme mig selv.
Rejsen derind gik dog perfekt (til min egen overraskelse) og jeg fandt også ind til Øksnerhallen uden de store problemer (endnu en overraskelse). Tellerup havde en stand på messen, så der var muligheden for at snakke med folk jeg kendte og jeg fik købt nye medlemmer til samlingen på reolen. Det var en dejlig dag og lige hvad jeg havde brug for. Rejsen hjem bød kun på et kort øjebliks panik, fordi jeg faldt i søvn og ved opvågningen frygtede jeg var kørt forbi Odense. Det var jeg heldigvis ikke og jeg stod af som planlagt og blev hentet af kæresten. Glemte ikke en eneste ting, selvom der var endnu et kort panikøjeblik da jeg kom hjem, fordi jeg frygtede jeg havde glemt min stok i toget. Den lå dog ude i bilen.

De følgende dage sad jeg med næsen begravet i mine indkøb og læste mere end jeg har gjort i lang tid. Virkelig dejligt. Elsker at læse, men det er som om min egen skrivning har tyvstjålet al min sædvanlige læsetiden. Og dette bringer mig videre til det sidste punkt.

Redigering

Det er et stykke tid siden jeg blev færdig med at skrive første udkast af mit manuskript og derefter skulle videre til redigeringen. Plejer at læse det igennem igen og igen indtil jeg er dødtræt af teksten. Normalvis efter 5-6 gennemlæsning. Dette er min grænse for at teksten nu er redigeret nok igennem. Disse gennemlæsninger bliver normalvis taget i rap lige efter hinanden og jeg plejer at nyde det ... i hvert fald i starten. Denne gang er det ikke tilfældet. Ikke fordi historien ikke er god, men simpelthen fordi jeg trængte til en pause. Nu er jeg dog så småt ved at komme igang med redigeringen igen, fordi jeg har overbevist mig selv om at den skal være færdig, før jeg kan gå igang med at skrive det næste manuskript. Og lysten til at skrive på det er begyndt at dukke op i form af en dæmon som plager mine drømme. Derfor må jeg hellere komme igang ...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar