tirsdag den 2. juli 2013

Ferie ... Eller ...

Nu nærmer industriferien sig med hastige skridt og som de fleste andre holder jeg øje med kalenderen og tæller ned.

Ferieplaner

Når jeg er på arbejde i blomsterbutikken summer stemningen nærmest af forventning fra alle kunderne og mange fortæller om deres ferieplaner. Om det sted de skal hen osv. 
Jeg har dog ingen fancy ferieplaner. Selvom det da ville være lækker at rejse en tur længere sydpå, så er pengene bare ikke til det. Derfor har jeg lagt andre planer. Jeg skal holde arbejdsferie/zombieferie (ikke den kødædende slags, men sofaslagsen).

Energi

Ind imellem ville jeg virkelig ønske at jeg havde den energi, som alle mine planer, drømme og ønsker kræver, men det er desværre ikke tilfældet. I løbet af de sidste par uger har jeg tydeligt kunne mærke at min krop trængte til ferie. Mine ben er blevet værre, jeg føler mig altid træt og nu er jeg også blevet mere glemsom. Det er ting jeg i løbet af et halvt liv med sygdom har lært at være opmærksom på, da regningen altid kommer med dobbeltrenter, hvis jeg ignorere tegnene. 

Zombie

Jeg har meget svært ved at lade være med at lave et eller andet. Om det så er at skrive, male, tegne, lave kort, flette armbånd, flette blomster, læse osv. Det eneste der kan aflede mig fra at lave alt muligt andet er at se serier. Derfor har jeg i løbet af årene fået for vane at flade fuldstændig ud foran fjernsynet og se hele serier af gangen. Det er det jeg kalder mit zombiestadie. Jeg sidder der bare, kigge på fjernsynet og lader hjernen køre på det laveste blus. Efter 1-2 uger i dette stadie begynder jeg ofte at føle energien og lysten til at skabe vender tilbage.

Arbejdet

Den anden plan for ferien er arbejde. Både på vores hus og haven (har psykotisk ukrudt), som seriøst trænger til en ordentligt omgang. Og det andet er redigering. Jeg kæmper stadig med at få redigeret den seneste roman og det er ferien sat af til, så forlaget forhåbentlig kan få manuskriptet efter ferien. Derudover kribler det i hele min krop efter at komme igang med at skrive på den næste roman, men jeg har sat mig for at redigeringen skal ordnes først, for ellers får jeg da aldrig taget mig sammen. Det er meget sjovere at skrive det første udkast end at sidde og gennemlæse en tekst for 3 gang i søgen efter 'havde' for mange gange i det samme afsnit. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar