tirsdag den 22. oktober 2013

Anime-mani

I sidste uge valgte jeg jo at udsætte dette indlæg på grund af anmeldelse og pakkepost, men her får i det lige.

Anime-mani
Her på det seneste har jeg været fuldstændig besat af anime. 
Det hele startede med at en forfatterkollega skrev et indlæg om animeserien - Highschool of the dead - og så var jeg hooked  Må dog tilstå, at jeg kun kan give kollegaen ret i, at der var alt for mange svingende babser og numser i den serie. 
Ikke desto mindre indledte jeg en - til tider - småmanisk jagt efter animeserier jeg gad se. Jeg blev virkelig positivt overrasket over hvor mange vidunderlige serier der var at vælge imellem. En anden ting er at jeg ikke altid kan regne slutningen ud. Det plejer ellers at være et problem med de fleste amerikanske og erupæiske serier. Hvis der er en smule kærlighed involveret, så er det sjældent svært at regne ud, hvem der får hinanden i slutningen. Det samme gør sig ikke gældende med anime. 
Jeg har dog visse krav til serierne. 


  1. De skal være tegnet på en bestemt måde. Jeg kan godt lide detaljer og er ikke så vild med de alt for groft tegne. Og så kan jeg ikke lide de super nuttede. Til gengæld kan jeg godt lide dem med de pænt tegnede fyre. (Man er vel en pige)
  2. Historien skal have et plot, som tiltaler mig. Dette vil sige at historien skal indeholde minimum en smule magi og så må den gerne have nogle mørkere elementer. Blodet må gerne dryppe. Er bare ikke til de alt for lyserøde historier.
  3. Humor. Det er vigtigt for mig, at serien indholder en lige fordelt mængde humor og alvor. 


Og her er mine top favoritter - indtil videre.


Trinity Blood:

Da jeg så det første afsnit af denne endte jeg faktisk med kun at se halvdelen, men da jeg vendte tilbage til den igen blev jeg simpelthen bidt af historien. Den indeholder både humor, aktion, det overnaturlige jeg elsker og et minimum af svingende barme og baller. Historien er som sagt både spændende, underholdende og godt tegnet. Derudover er det nogle pænt tegnede mænd. 





Helsing Ultimate OVA

Denne er min næste favorit. Endnu engang fyldt med mørke, humor og overnaturlige væsner. Derudover elsker jeg simpelthen hovedpersonen Alucard (hvis I staver navnet bagfra vil I vide hvad den handler om), totalt gakkede latter. 




Hellsing

Skal lige nævnes at der også er lavet en version, som bare hedder Hellsing. Den så jeg først og den giver en lidt anden historie, men udpensler alligevel nogle detaljer, som man ikke får med i Hellsing Ultimate OVA. Derfor vil jeg anbefale at man ser den først.



Black Butler:

Den næste var denne. Bliver åbenbart tiltrukket af de mørke mystiske overnaturlige mænd. Ak ja. Der er også lavet en sæson 2 af denne, hvor historien bliver afsluttet. 



Jeg ejer ikke rettighederne til nogen af de overstående videoer, som alle er hentet på youtube. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar