tirsdag den 8. oktober 2013

Soundtrack til Oprører - Dæmondræberen 1


Som tidligere lovet skriver jeg her et indlæg om soundtrack til Oprører ... eller nok nærmere soundtracks, for der var flere. Både til selve teksten og personerne. Nogle af sangene lyttede jeg til, mens jeg skrev, andre opdagede jeg først bagefter. Og vil lige advare på forhånd - Det hele er rock. Popmusik fungere bare ikke for mig, når jeg skal skrive (bortset fra en hovedperson for mange år siden, som til min irritation reagerede positivt på Britney Spears). Nogle af sangene er mere stille end andre.



Soundtrack til Del 1:

Da jeg gik igang med at skrive Del 1 udviklede jeg pludselig smag for en musiker jeg ellers aldrig havde hørt, men mens jeg skrev Del 1 blev han nærmest sat på repeat.



Long hard road out of Hell af Marilyn Manson

Det var titlen og omkvædet der tiltrak mig og denne sang blev hørt mange mange gange. Fulgt af (S)Aint og en del andre af Marilyn Manson.


Soundtrack til Del 2:

Da jeg gik igang med at skrive på Del 2 fandt jeg ud af at Marilyn Manson ikke rigtig duede. Han inspirerede ikke længere, som han havde gjort ved Del 1. Derfor gik jeg på jagt efter noget ny skrivemusik. Uden at afsløre for meget kan jeg vel godt fortælle hvad mine søgeord var: Fallen Angel. 
Under denne søgning dukkede følgende sang op og i samme øjeblik jeg hørte den vidste jeg bare, at det var Soundtrack til Del 2. Faktisk endte det pågældende band med at blive mit favoritband, da jeg efterfølgende lyttede til andre af deres sange og flere af dem linkede jeg sammen med skrivningen af Dæmondræberen-serien (som I også vil få at høre længere nede).


Fallen Angels af Black Veil Brides 

Jeg lytter stadig til deres albums (som jeg nu har investeret i) og hver gang jeg lytter til Fallen Angels, så tænker jeg på Oprører.


Dominics sang:

Faktisk har han flere, men for jeres skyld fremviser jeg kun tre af dem. Nogle passer til visse sindsstemninger og andre til kapitler. Og de kommer alle fra Black Veil Brides (Hvad kan jeg sige, jeg er en fan) og hver gang jeg høre dem tænker jeg altid på Dominic.


Savior af Black Veil Brides

En af deres mere stille sange. Den tiltalte mig fra begyndelsen og selvom teksten ikke passer helt på Dominic, så kan jeg alligevel ikke lade være med at forbinde den med ham.


Never give in af Black Veil Brides

Denne sang har godt nok også været meget på repeat, specielt når jeg havde svært ved at skrive et kapitel og jeg er kommet til at forbinde den med Dominic og hans kampgejst.


In the End af Black Veil Brides

Denne hørte jeg faktisk først efter jeg var færdig med at skrive Oprører, men tror nok jeg fik hjertebanken, da jeg hørte teksten, for den passede bare så godt. Tror faktisk at den passer til hele serien og derfor også Dominic.

Tias sang:

Hvis man ikke har læst Del 2 endnu vil jeg ikke afsløre andet end, at dette er Tias sang. Hørte den første gang for nogle måneder siden og så vidste jeg bare, at det var hendes sang.


I'm not an angel af Halestorm

Som sagt hørte jeg den først for nogle måneder siden, men nu kan jeg ikke høre den uden at tænke på hende. 

Sidste sang:

Og så kommer der en sidste sang for denne gang. Den sang jeg synes er min og Dominic sang. Han er jo lidt min Legacy.

The Legacy af Black Veil Brides

Denne sang er for hele serien og for mig kan man vel godt sige. Oprører er jo min arv og den minder mig om at jeg skal fortsætte fremad og blive ved med at skrive. Så det gør jeg. ;o)

Skal lige tilføje, at jeg ikke har rettigheder til nogle af disse sange eller videoer og de er alle hentet på Youtube.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar