onsdag den 14. maj 2014

Manuspleje - 2 Round

Beklager det manglede indlæg i mandags, men sidste uge og weekenden og mandag og tirsdag var så travle at jeg nær var blevet rundtosset. Og når jeg ikke havde travlt var jeg fuldstændig flad.

Onsdag 7 Maj


Hverdagsjobbet 
Til daglig arbejder jeg som blomsterbinder og den mest hektiske dag på hele året er mors dag. Til dem, som har glemt det, så var det i søndags. Dette betød at vi om onsdagen fik første læs blomster ind af døren og stod i blomster til knæene (Og det er helt seriøst). Da jeg kom hjem ved 18.30 tiden om var mine hænder fyldt med rifter (fandens roser) og jeg var dødtræt. At arbejde til man bløder er ikke en spøg, når man er blomsterbinder.

Forfatter-fornøjelsen
Da jeg kom hjem og tjekkede min mailboks, var næste runde manuspleje af Udvalgt - Dæmondræberen#2 ankommet i min mailboks, men jeg var simpelthen for træt til at gøre andet end at kigge på de første sider og gå i stå ved den første kommentar. Heldigvis så det ud som om jeg havde fået ordnet det meste i den første runde.

Torsdag


Fuldstændig flad
Om torsdagen havde jeg fri fra hverdagsjobbet, men jeg var stadig dødtræt, så jeg nåede kun en anelse manuspleje, før jeg måtte overgive mig til sofaen og gik i koma.

Fredag


Hverdagsjobbet
Mors dag rykkede nærmere og der skulle laves buketter - endnu engang til hænderne blødte. Og der skulle fyldes op på hylderne med sammenplantninger. Jeg kom endnu engang sent hjem, med jord i håret (overvejede om det også havde sneget sig ind i mit hoved, for jeg følte mig fuldstændig blank) og jeg var igen dødtræt.

Forfatter-fornøjelse
Der skete absolut intet på denne front. I det mindste ikke så vidt jeg husker, men jeg følte mig som sagt blank.

Lørdag


Manusplej ... for helvede!
Lørdagen var min sidste fridag fra hverdagsjobbet, inden morsdag og jeg fik langt om længe taget ordentligt fat på manusplejen. Jeg arbejde fra formiddag til aften og var næsten ved at vræle af glæde, da jeg opdagede at min redaktør lod mig beholde nogle af mine største darlings. Jeg nåede mere end 100 sider, før jeg gik tidligt i seng, så jeg kunne være frisk til at møde på arbejde søndag morgen. 

Søndag


Hverdagsjobbet
Helvede! Jeg holder generelt meget af mit hverdagsjob. Det er hyggeligt at stå og nusse med blomster og hvem kan klage over duften af blomster og tonsvis af farver, selv om vinteren, men ... Mors dag er simpelthen fuldstændig sindssyg. Vi kan dårlig nok være i butikken for blomster, men ender alligevel med at løbe tør for nogle af farverne. Da jeg kørte hjem var jeg fuldstændig smadret og havde mistet følelsen i mit ene ben. Der blev ikke manusplejet. Heldigvis havde jeg de næste par dage fri og så skulle der tages fat.

Mandag & Tirsdag


Done
Disse to dage blev kun brugt på to ting. Afslapning og manusplejning. Mest det sidste. Og tirsdag kunne jeg med et sejrshyl sende manuskriptet tilbage til min redaktør.

Onsdag


Og så nåede vi til idag, hvor jeg endnu engang var på arbejde og der skulle fyldes ud på de tomme huller efter mors dag. Da jeg nåede hjem var 3 runde af manusplejen tikket ind i mailboksen og den blev ordnet her til aften. 

Jeg tror jeg trænger til ferie og jeg føler virkelig med alle de forfattere, som har et fuldtidsjob ved siden af skriveriet.

2 kommentarer:

  1. Åh, jeg mindes de dage, hvor tanken om manusplejen stadig var viklet ind i et lyserødt slør for dig ;P

    Glæd dig over at erindringen om denne omgang i det mindste falmer en anelse med tiden :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha Ha. Jeg mindes også de dage, men som du siger, så skal de nok vende tilbage. ;o)

      Slet