mandag den 13. oktober 2014

I venteposition

Jeg har en hel bunke halvfærdige indlæg liggende, men det er som om halvdelen vil afsløre for meget om Dæmondræberen på nuværende tidspunkt, mens den anden halvdel bare er lidt lallede. Jeg har lidt problemer med at samle tankerne om indlæg (Muligvis fordi både fremtidige hovedpersoner og nerver prikker).

Nyt univers i venteposition

Jeg lider af seriøse skriveabstinenser og det kribler i mig efter at komme videre med planlægningen af mit næste univers. Ikke desto mindre har jeg besluttet mig for at vente indtil jeg er færdig med Dæmondræberen, så jeg ikke risikere at rode de to universer sammen og kan hellige mig komplet til det nye. Hvis man har læst Oprører - Dæmondræberen #1 og evt. Udvalgt - Dæmondræberen #2 ved man at jeg godt kan lide at arbejde i flere forskellige lag. Det betyder dog at jeg holder styr på en del ting undervejs og laver en del research. Derfor er planlægning altafgørende. Den første del er noget af det mest vigtige: Hvornår skal man give de forskellige informationer? hvordan skal personlighederne være og udvikle sig? Hvordan skal universet se ud?
Selvom jeg kun er gået igang med planlægningen i grove træk glæder jeg mig allerede ubeskriveligt til at komme igang med historien. Det er en helt særlig følelse, når man står foran et helt nyt univers og det jeg skal igang med har ligget i venteposition og udviklet sig over et års tid. 

Indtil videre (kan selvfølgelig nå at ændre sig) er dette soundtracket til mit næste univers:

Halestorm - Mz. Hyde (har ingen rettigheder til denne video)

En anden grund til at jeg holder mig tilbage, før jeg kaster mig helt ind i det nye univers er alle messerne. I weekenden bliver Herlufsholm fantasybogmesse afholdt og jeg er allerede ved at få nerver på, fordi jeg står på programmet. Jeg glæder mig dog til at gense mine skrivebuddies face to face. 

Revolution - Dæmondræberen #3

Manusplejen på Revolution - Dæmondræberen #3 er i fuld gang, jeg har været på jagt efter den perfekte person til coveret og illustratoren (Mette Breth) er i fuld gang. Jeg har allerede set de første skitser og er simpelthen vild med dem. Er overbevist om at det bliver helt fantastisk. Glæder mig simpelthen så meget til det bliver færdigt og offentliggjort, så jeg kan dele det med jer. 

Anmeldelse

Udvalgt har også fået sin næste anmeldelse, som fik mig til at smile fjoget hele dagen. Anmelderen kaldte blandt andet Benjamin/Ben (den "nye" personlighed jeg introducere i Udvalgt) for en 'kompleks karakter'. Det betød utrolig meget for mig, for lige præcis Ben var  virkelig et problembarn, som jeg arbejde en del med at få tilpasse og måtte omskrive, før jeg var tilfreds. Han var den første karakter i Dæmondræberen, som jeg virkelig måtte arbejde hårdt for at få til at fungere. Anmeldelsen kan læses her: http://www.boghjoernet.dk/udvalgt-af-louise-haiberg/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar