tirsdag den 7. oktober 2014

Inspirationsbilleder

For nogle uger siden skrev jeg et indlæg om jagten på inspirationsbilleder og så tænkte jeg, at jeg ville dele et par af dem jeg fandt til Dæmondræberen i sin tid.

Når jeg skriver er billeder utrolig vigtigt. Jeg har allerede nogle i hovedet før jeg går igang, så når jeg leder efter inspirationsbilleder er det for at finde nogle, som minder mest muligt om det jeg allerede har i hovedet. Indimellem er det bare følelsen ved billedet, andre gang et udtryk i et ansigt.

Her er tre inspirationsbilleder som jeg fandt til Dæmondræberen. (Følgende billeder er fundet på nettet og jeg har ingen rettigheder til dem)

1. Dette billede fik æren af at være mit baggrundsbillede på computeren i godt og vel to år. Årsagen til det var udtrykket i figurens ansigt. Det trodsige udtryk passede bare så perfekt på den Dominic jeg havde i hovedet. Plus selvfølgelig det lange sorte hår.
Billedet er fundet på nettet og jeg har ingen rettigheder til det.

2. Dette billede fandt jeg, da jeg skulle til at gå igang med at skrive på del 2 af Oprører - Dæmondræberen #1 Jeg syntes at det var så smukt og stemningen passede perfekt til et helt bestemt kapitel i del 2.



3. Dette billede fandt jeg, da jeg skulle til at igang med Udvalgt - Dæmondræberen #2 (del 3), men vil ikke afsløre for meget om, hvem det repræsentere.


Jeg har også et helt bestemt inspirationsbillede til Dæmondræberen #3, men jeg tror det vil afsløre for meget af handlingen, så det vil jeg tillade at holde for mig selv indtil videre. 


Her til sidste vil jeg så vise jer mit nye skærmbillede og nok vil være det i et års tid eller hvor lang tid det nu vil tage at få min næste roman færdig. Det er selvfølgelig et fyr (nærmere betegnet inspirationsbilledet til min næste mandlige hovedperson). Jeg er trods alt en kvinde og jeg gider nok ikke glo på inspirationsbilledet til den kvindelige hp i så lang tid.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar