onsdag den 18. juli 2012

Tro, Livet og hvad der end følger.

Dette er nok et ret alvorligt emne for de fleste. Hvem har ikke bare en gang tænkt på om dette liv er "det" eller om der er mere. Alverdens troretninger har en version af hvad de næste bliver og hvordan du til dels kan vælge denne retning ud fra dine handlinger i livet.

Hvad jeg tror

Jeg plejer at sige, at jeg tror på alt og intet. jeg udelukker ingen tro, men tilslutter mig heller ikke en bestemt.
det skal siges, at jeg hver juleaften er i kirke med min familie, men jeg folder aldrig hænderne under bøn og ser det mest som en tradition (Er blevet slæbt med siden jeg var barn - spørg lige om det var kedeligt dengang).
Derudover har jeg på fornemmelsen at noget af det jeg skriver ville få kirken til at belønnet mig med en sydende varm plads på bålet, hvis vi levede i en anden tid.
Jeg vælger derfor alt og intet og dette bringer mig på en måde videre til det næste.

Hvad der end følger?

Hvem har ikke på et eller andet tidspunkt overvejet hvad der kommer efter dette liv. Selv de der har en fast tro har højst sandsynligt spekuleret over i hvert fald retningen. Himlen, Helvede, Nirvana, Hades, Valhalla, reinkarneret eller en evighed som hvileløse ånder. Listen er lang.
den mulighed jeg efter lang tids overvejelser er nået frem til er: Livet består af valg, så hvorfor skulle døden være anderledes?
Jeg tror at når vi dør får vi muligheden for at vælge hvilken retning vi nu ønsker at gå. Om vi ønsker en ommer (Vi prøver sgu en gang til og håber at vi ikke kommer tilbage som en regnorm), tager chancen med enten Himlen eller Helvede (Eller andre versioner) eller vælger at blive tilbage med vores egne minder og en evighed mellem verdener.

Det er som allerede sagt et alvorligt emne og min konklusion er: Vælg selv hvad du ønsker at tro på og hvilken sti du ønsker at tage mod dit liv/efterlivs største valg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar